Tuesday, December 20, 2011

გაკვეთილის გეგმა მათემატიკაში


გაკვეთილის თემა
როგორ ჩავწეროთ რაც. რიცხვები წილადის, ათწილადის და პროცენტის სახით? 
სწავლების საფეხური და მოსწავლეთა პროფილი
IIსაფეხური. IXკლასი. 5 მოსწავლე.
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
დაეუფლებიან რაც. რიცხვების ჩაწერის ფორმებს. თავად გაარკვევენ წილადის სახით ჩაწერილი რიცხვები სასრული თუ უსასრულო პერიოდული ათწილადის სახით ჩაიწერება. უკეთ გაეცნობიან პროცენტს-რაც. რიცხვის ჩაწერის ფორმას.
მიზნები და შედეგები
გაიღრმავონ ცოდნა რაც. რიცხვების შესახებ , მათი წარმოდგენის ალტერნატიული ფორმების შესახებ. დასმული ამოცანის მიხედვით ხელსაყრელი ფორმის შერჩევის ალღოსა და უნარის განვითარება. IX. 1 . IX. 2. IX. 3. IX. 4.
წინარე ცოდნა
N, Z და Q რიცხვთა სიმრავლეები , მიმართებები მათ შორის. მოქმედებები რიცხვებზე.
შეფასების საგანი და პროცედურები
ფასდება საკლასო მუშაობაში ჩართულობა.
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ცარცი,დაფა,საწერკალამი,რვეული,კალკულატორი.
გაკვეთილის მსვლელობა
I აქტივობა (10 წუთი) .
რომელიმე მოსწავლეს ვთხოვ, დაფაზე დაწეროს რიცხვები: -2 ; 5 ; 3,5 ; 3/5; 5/3; 0 ; 3; 8/2; 12/100; 7/10 . მივმართავ კლასს:
- დავასახელოთ ამ რიცხვებიდან რომელია მთელი,ნატურალური,რაციონალური;
- რომელი რაციონალური რიცხვი არ არის მთელი?
- დაასახელეთ მთელი რიცხვები, რომლებიც არ არის ნატურალური.
- რომელია მთელი რიცხვები, რომლებიც არ არის რაციონალური?
ყოველი პასუხი დასტურდება კლასში საჯარო განხულვით.

IIაქტივობა(5 წუთი).
მოსწავლეებს ვთხოვ გაიხსენონ მიმართებები N,Z და Q სიმრავლეებს შორის. გაიხსენონ ეს მიმართებები ვენის დიაგრამებით.

III აქტივობა(10 წუთი)
დავუბრუნდეთ დაფაზე ჩამოწერილ რიცხვება და დავასახელოთ რაციონალური რიცხვები, რომლებიც არ აის მთელი: 3,5; 3/5; 5/3; 12/100; 7/10;
-რა ფორმითაა ჩაწერილი  I რიცხვი?II რიცხვი?III რიცხვი?
-II და III რიცხვებს შორის რომელია წესიერი წილადი,არაწსიერი წილადი?
- როგორ ჩავწეროთ წილადით 1% ?
- 12/100 და 7/10 ჩავწეროთ პროცენტის სახით.
-როგორ ჩავწეროთ 3/5 და  5/3 ათწილადის სახით?
-როგორი ათწილადებია 0,6 და 0,666...

IV  აქტივობა(15 წუთი).
კალკულატორის გამოყენებით 23/99; 2/7; 5/6;7/30 ჩავწეროთ ათწილადის სახით. შემდეგ მათი მნიშვნელები დავშალოთ მარტივ მამრავლებად. ასევე ¼;2/5;3/8;7/50; ჩავწეროთ ათწილადის სახით და მათი მნიშვნელებიც დავშალოთ მარტივ მამრავლებად.
მოსწავლეებსგამოაქვთ დასკვნა: სასრული ათწილადის სახით ჩაიწერება მხოლოს ის წილადები,რომელთა მნიშვნელების მარტივ მამრავლებად დაშლაში მხოლოდ 2-ები და 5-ებია.ახლა 15/24 ჩავწეროთ ათწილადის სახით, ის სასრული ათწილადია, ე.ი ეს წესი ვრცელდება მხოლოდ უკვეც წილადებზე.

V აქტივობა(5 წუთი).
ხდება გაკვეთილის შეჯამება,მოსწავლეთა შეფასება და დავალების მიცემა.


No comments:

Post a Comment